"Nejvíce nás poškozuje panika, která vznikla po zahájení insolvenčního řízení. S většinou našich obchodních partnerů jsme se už sešli a buď jsme potvrdili spolupráci nebo našli krátkodobé aranžmá do doby, než se stávající situace vysvětlí," uvedl Doležal, podle kterého tak lednový obrat tuzemských drogerií Schlecker nevykázal odchylku od plánovaných hodnot.

Vedení společnosti Schlecker před dvěma roky podle Doležala zahájilo restrukturalizaci německé sítě drogerií, pro kterou ale nenašlo střednědobé financování. "Společnost tak stála před rozhodnutím, zda restrukturalizaci ukončit nebo dočasně najít pro tento plán ochranu před věřiteli. Insolvenční správce nyní s největšími věřiteli hledá řešení a mám zprávu, že už jej nachází," podotkl Doležal.

V Evropě zaměstnává Schlecker 47 000 lidí

Schlecker provozuje v Německu kolem 7000 obchodů a na 3000 dalších v Rakousku, Španělsku, Francii, Itálii, Česku, Polsku a Portugalsku. V minulých měsících firma uzavřela v Německu několik set obchodů a zároveň několik nových otevřela. Koncem roku 2011 Schlecker zaměstnával 30 000 lidí v Německu a 17 000 lidí v zahraničí.

V roce 2010 obrat společnosti v Evropě klesl o 650 miliónů na 6,55 miliardy eur. Za loňský rok firma počítá s dalším poklesem. O zisku nebo ztrátě rodinná firma tradičně neinformuje. Tržby Schleckeru klesly v roce 2010 také v Česku. Zatímco v roce 2009 tuzemský Schlecker utržil 1,747 miliardy Kč, tak předloni 1,568 miliardy korun. Schlecker ale navzdory nižším tržbám zvýšil v Česku čistý zisk více než čtyřnásobně na 27 miliónů korun z šesti miliónů v roce 2009.

V ČR od roku 2007

"Díky tomu, že jsme méně výkonné prodejny zavřeli, jsme zvýšili naši profitabilitu. Máme sice o několik procent nižší obrat, ale lepší hospodářský výsledek," podotkl Doležal, podle kterého loňský čistý zisk společnosti by měl opět vzrůst, a to z předchozích 27 miliónů korun na 35 miliónů korun.

Německý drogistický řetězec vstoupil na tuzemský trh v roce 2007, kdy koupil síť tuzemských drogerií Droxi, a poté je přejmenoval na Schlecker. V roce 2010 firma snížila počet tuzemských prodejen ze 166 v roce 2009 na 153 a loni na 145.