Výši odměn vedení koncernu budou nově tvořit tři složky: třetinu bude představovat pevný plat, třetinu ovlivní svým hodnocením cestující a zaměstnanci a třetina se bude odvíjet od plnění finančních cílů společnosti nebo od úspěchů na určitém obchodním poli.

Názor zákazníků budou DB zjišťovat pomocí již zavedených průzkumů spokojenosti po telefonu nebo na internetu. Mezi pracovníky takové ankety dopravce zatím neprováděl a začne s nimi od podzimu.

Míru spokojenosti zákazníků promítají do ohodnocování vedení už nyní například německé aerolinky Lufthansa nebo výrobce podnikového softwaru SAP. U žádné z těchto společností však nemá vliv na tak velkou část platu, jako tomu má být u DB.

I v Německu mají vlaky zpoždění

Německé dráhy jsou často terčem kritiky cestujících kvůli zpožděním nebo nefunkčnosti vnitřního vybavení vlaků. V létě se například opakovaně potýkaly s vypadáváním klimatizace v moderních soupravách ICE.

Podle deníku Die Welt jsou platy vedení DB ve srovnání s jinými německými firmami podobného významu relativně nízké. Šéf DB Rüdiger Grube si v roce 2010 vydělal necelé tři milióny eur (asi 75 miliónů korun), zatímco šéf automobilky Volkswagen Martin Winterkorn si ve stejném roce přišel na 9,3 miliónu eur (asi 234 miliónů korun).