Článek
Údaje o prodeji Toyoty zahrnují divize Daihatsu a Hino. Bez započítání těchto divizí prodej klesl rovněž o šest procent na 7,1 miliónu vozů. V letošním roce však automobilka počítá s nárůstem prodeje o 21 procent na 8,58 miliónu vozů, napsala agentura AFP.
Rival GM minulý týden oznámil, že loni zvýšil prodej o 7,6 procenta na více než devět miliónů vozů. Toyota loni zaostala i za německým konkurentem Volkswagen, který ohlásil nárůst prodeje o 14 procent na 8,16 miliónu vozů. V prodeji nestačila ani na francouzsko-japonskou alianci Renault-Nissan, do níž patří i největší ruská automobilka AvtoVAZ. Prodej aliance loni stoupl o deset procent na 8,03 miliónu vozů.
Americká automobilka GM vládla světovému automobilovému trhu déle než přes tři čtvrtě století, než ji v roce 2008 předstihla Toyota. Loni však byla Toyota těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.