Ke kontrole do čtyř dnů zamíří třetina všech obřích airbusů, které už uskutečnily více než 1800 letů. Ty, jež vzlétly více než 1300krát, musí být zkontrolovány do šesti týdnů.

„Po čase provozu se na letadlech mohou objevit trhliny. Pokud nejsou zjištěny a odstraněny, mohou potenciálně mít dopad na celou strukturální celistvost letadla,“ oznámila EASA.

Agentura nařídila inspekce poté, co byly trhliny objeveny u letadel společností Singapore Airlines a Qantas. Lomy s délkou menší než deset milimetrů se objevily na plechu ve tvaru L napojeném na žebra, který nese samotný potah.

Problémy byly už s motory

První trhliny byly objeveny na vůbec prvním Airbusu A380 dodaném Qantasu, který byl odstaven od roku 2010 v Singapuru poté, co měl vážnou poruchu motoru Rolls-Royce. Tyto motory se pak musely u všech strojů vyměnit. [celá zpráva]

Podle Airbusu nepředstavují malé únavové trhliny bezprostřední ohrožení bezpečnosti. Firma už dříve vyzvala letecké společnosti, aby provedly kontrolu potahu u napojení křídla na trup.

S Airbusy A380 létají mimo jiné i aerolinie Emirates či Air France. Lufthansa nedávno předvedla jednu třistaosmdesátku také v Praze na Ruzyni. [celá zpráva]