Celkem má stát v plánu opravit 21 úseků, začne se na pěti. "Projektové a přípravné práce směřují k zahájení stavebních prací v červenci 2012, a to za předpokladu bezkolizního průběhu stavebních řízení a výběrového řízení na zhotovitele stavby," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Pokud by se tedy některý z účastníků řízení odvolal, stavba by se dál odkládala.

ŘSD chce na modernizaci dálnice utratit peníze z dotace EU, kterou dostala na stavbu úseku D8, který ale nedokončila včas. EU to dovolila. Rekonstrukce ale musí být dokončena do konce roku 2015.

Nejdále je příprava úseků Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava, Lhotka - Velká Bíteš a Velká Bíteš - Devět Křížů v celkové délce 39 km.

Dálnice v rekonstruovaných místech dostane nový povrch, modernější budou například i svodidla.

Dálnice je v havarijním stavu

Oprava D1 se plánuje už několik let, zatím se ale s pracemi nezačalo, povrch silnice je tak rok od roku horší. Na některých úsecích je dokonce kvůli nerovnému povrchu vozovky doporučena rychlost 80 kilometrů v hodině.

Letos v červnu se v předjížděcím pruhu v betonových blocích vytvořil deseticentimetrový schod a několik řidičů si o něj zničilo auta. Oprava trvala několik dní. [celá zpráva]