Celkový počet letů, který ČSA loni uskutečnily, se meziročně snížil o 17,4 procenta. Obsazenost letadel se ale zvýšila na 71,8 procenta.

Hlavní tuzemský konkurent ČSA, Travel Service, loni přes výkyvy v poptávce a stále rostoucí ceny paliva zvýšil počet přepravených zákazníků na 3,5 miliónu.

Ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) v České televizi řekl, žepro ČSA se hledá strategický partner. Podle ČT se spekuluje o britské nízkonákladové společnosti Flybe, která se specializuje na regionální linky, nebo o partnerovi z Asie, který by mohl do Prahy přivést dálkové lety. Kalousek nevyloučil, že by se do hry mohla vrátit privatizace firmy.

Ani letos se nečeká zázrak

Příznivý pro leteckou dopravu nebude ani letošní rok, uvedl již dříve Miroslav Dvořák, generální ředitel Českého aeroholdingu, do kterého se mají ČSA začlenit po boku Letiště Praha.

Společnost prý od podzimu eviduje trend snižujícího se počtu objednávek letenek, což podle něj souvisí s větší opatrností zákazníků. Ti často vyčkávají a nakupují až pár dní před odletem, čímž na dopravce vytváří tlak ke snižování cen.

V roce 2010 snížily ČSA provozní ztrátu na 1,1 miliardy korun z předchozích 3,2 miliardy korun. Výnosy aerolinek klesly na 16 miliard korun z 19,7 miliardy v roce 2009.

Most mezi západní Evropou a Ruskem

V roce 2012 dokončí ČSA model své dopravní sítě, její páteř budou tvořit lety mezi západní Evropou a Ruskem.

Celkem budou ČSA v letní sezóně 2012 samy operovat linky do 48 destinací v 31 zemích, což v maximálním týdnu představuje 432 zpátečních letů týdně. „Díky spolupráci s partnery bude ale celková nabídka mnohem širší. V nabídce společnosti se objeví více než 98 destinací v 50 zemích,“ uvedla mluvčí ČSA Hana Hejsková.