„Toto číslo vyplývá z odhadu samotných řidičů a pracovníků ostravského dopravního podniku. Podle nich nyní mnohem více lidí využívá veřejnou dopravu než před uzavírkou,“ sdělil médiím náměstek ostravského primátora pro dopravu Aleš Boháč (ČSSD) s tím, že zcela přesnou statistiku však město k dispozici nemá.

„To, že nyní lidé začali více jezdit tramvajemi a autobusy, pomohlo zlepšit a zrychlit průjezd Ostravou. Posílili jsme všechny spoje. Dneska do Poruby, která je uzavírkou nejvíce zasažena, nejezdí jediná samostatná tramvaj. Vždy jezdí dvojče, dvojkloubové nebo trojkloubové tramvaje,“ vypočítával náměstek.

Kvůli velké uzavírce musely být na Svinovských mostech posunuty zastávky MHD.

Kvůli velké uzavírce musely být na Svinovských mostech posunuty zastávky MHD.

FOTO: Denisa Telaříková, Právo

O tom, že by město dočasně kvůli uzavření jižní poloviny Svinovských mostů chystalo snížení jízdného, se však zatím neuvažuje.

Nejrychlejší jsou tramvaje

Průjezd Ostravou se po několika dnech uzavření jižní poloviny Svinovských mostů zlepšil natolik, že tramvaje měly ve středu jen minutové zpoždění. „U autobusů je to horší, jelikož se stane, že uvíznou v koloně. I tak se jejich dojezdové časy zlepšily. Největší zpoždění činilo dvacet minut,“ líčil náměstek.

Dodal, že na konečné zastávce je vždy připravený další autobus, který ten zpožděný, pokud dostatečně načas nedojel, nahrazuje. „Také nově zavedená posilová autobusová linka číslo 42 má úspěch. Lidé ji velmi intenzivně používají.“ Více tramvají město nepřipravuje, jelikož přes Svinovské mosty nyní jezdí po jednokolejné trati, což by snížilo bezpečnost.

Ostrava dále apeluje na řidiče, aby více využívali jako objízdnou trasu dálnici D1, která dosud není plně využívaná. Motoristé jedoucí ve směru od Opavy po Opavské by zase měli odbočovat nejen na ulici 17. listopadu, ale využít také odbočku do Porubské a Francouzské ulice.