Mezi respondenty byli majitelé firem, personální ředitelé nebo HR manažeři. Jak průzkum ukázal, 79 procent firem bude investovat do zaměstnaneckých benefitů stejně jako loni, tedy ročně částku 5000 korun. Deset procent pak uvedlo, že investici do benefitů navýší a dvě procenta firem ji dokonce zvýší výrazně.

„Zaměstnavatelé si uvědomují, že investice do motivace zaměstnanců je to poslední, na čem by zaměstnavatelé měli šetřit. Právě v době poklesu výkonu ekonomiky řeší personalisté motivaci jako jeden z nejpalčivějších problémů,“ sdělil Tomáš Kopřiva, marketingový ředitel společnosti Sodexo.

Vybrat si benefit sám

Z šetření zároveň plyne, že si personalisté plně uvědomují pozitivní dopad benefitů na motivaci zaměstnanců. Plných 84 procent personálních manažerů firem s více než 500 zaměstnanci souhlasí s tím, že zavedením atraktivního benefitu lze zvýšit motivaci zaměstnanců.

„Často však narážíme na to, že tyto benefity nejsou zaměstnancům dobře odkomunikovány,“ upozorňuje Kopřiva s tím, že oproti minulým rokům si zaměstnanci nejvíce váží těch benefitů, které si mohou sami vybrat v nějaké formě Cafeteria systému.