Celkové tržby skupiny největších 250 maloobchodníků dosáhly 3,94 biliónu dolarů (asi 78,8 biliónu korun). Podíl deseti největších maloobchodníků na celkových tržbách ovšem opět klesl, a to na 29,4 procenta z 30 procent v roce 2009 a 30,2 procenta v roce 2008.

V roce 2010 dosáhli největšího růstu maloobchodníci v Latinské Americe, Africe a na Blízkém východě. I přes dobré výsledky mají nicméně retailové řetězce obavy ze zhoršení globální ekonomiky ve druhé polovině tohoto roku.

„Globální ekonomika zpomaluje a růst na předních světových trzích včetně České republiky bude v roce 2012 zřejmě pomalejší než v roce 2011. Krize eurozóny nadále snižuje důvěru investorů a spotřebitelů,“ uvedl Martin Tesař ze společnosti Deloitte ČR.

Zastoupení firem v první desítce největších maloobchodníků se ve srovnání s loňským rokem téměř nezměnilo. Pozici jedničky na trhu si nadále drží americký Wal-Mart před francouzským Carrefourem. Třetí místo mezi top řetězci letos patří britskému řetězci Tesco, které předstihlo německé Metro.

Deset největších maloobchodníků
pořadí
společnost
země
tržby ve finančním roce 2010 (v miliónech dolarů)
1.
Wal-Mart
USA
418 952
2.
Carrefour
Francie
119 642
3.
Tesco
Velká Británie
92 171
4.
Metro
Německo
88 931
5.
Kroger Co.
USA
82 189
6.
Schwarz
Německo
79 119
7.
Costco
USA
76 255
8.
Home Depot
USA
67 997
9.Walgreen
USA
67 420
10.
Aldi
Německo
67 112
Zdroj: Deloitte a STORES Media