„Spíše než autům poháněným elektrickými bateriemi se v delším časovém horizontu připisuje větší potenciál vozidlům na palivové články. V nejbližší budoucnosti ale budou mezi novými technologiemi stále převažovat zejména auta na hybridní pohon,“ uvedl Jan Linhart z KPMG.

Přesně polovina všech dotázaných se domnívá, že na design a užívání vozidel bude mít vliv zejména městské plánování. Tento názor nejvýrazněji zazněl od respondentů z Japonska (69 procent) a z USA (60 procent).

Termínem služby mobility se v automobilovém průmyslu označují nově vznikající obchodní modely, u nichž jeden či více poskytovatelů nabízí zákazníkům komplexní dopravní řešení. Ta mohou zahrnovat například krátkodobý pronájem auta nebo využití různých způsobů přepravy s cílem přemístit zákazníka z bodu A do bodu B co nejefektivněji a nejúčelněji.

Z průzkumu rovněž vyplynulo, že 63 procent účastníků průzkumu očekává užší spolupráci či aliance automobilového průmyslu se sektory telekomunikací, IT, médií a zábavy. Výrobci automobilů tak spolu s IT společnostmi začínají zkoumat možnosti, jež nabízí připojení aut k internetu.