"Vidíme zde příležitost," sdělil James Bovenzi, ředitel GM pro Rusko s tím, že průměrný věk vozidel pohybujících se po ruských silnicích přesahuje deset let.

Podle Bovenziho se ruská střední třída rozrůstá a devět z deseti nejprodávanějších modelů jsou zahraniční značky. Největší úspěch zde zaznamenává značka Chevrolet, která patří právě do skupiny GM. Americký koncern plánuje zvýšit výrobu v Rusku z 232 000 vozů v roce 2010 na 520 000 v roce 2015.

"Rusko se brzy stane jedním z nejvýznamnějších světových trhů," domnívá se Alan Draper, viceprezident v evropské divizi automobilky Ford.

Prodej automobilů v Rusku stoupl loni meziročně o 39 procent na 2,65 miliónu. Růst by měl nadále pokračovat, v letošním roce se počítá s 2,8 miliónu vozů. To by bylo přiblížení k rekordnímu předkrizovému roku 2008, kdy se prodalo 2,9 miliónu aut. V následujícím roce se prodeje propadly o 49 procent.