Čtyřdenní akce byla zahájena ve čtvrtek na pražském Výstavišti, pro širokou veřejnost však otevře brány až v sobotu. V jeho areálu se představuje 638 vystavovatelů z padesáti zemí. Zájezdy na tento rok zde nabízejí i tuzemští obři Fischer a Čedok, dále například Exim Tours, Sunny Days či Eso Travel.

"Našimi hlavními zákazníky jsou celé rodiny, které si už dnes v hotelích zvykly na takové služby jako dětské animátory, tedy školky a zábavné kluby, které se dětem věnují a rodiče si tak mohou třeba sami vyrazit na večeři," řekl Právu tiskový mluvčí CK Fischer Jozef Ftorek. Turistický trh v ČR má podle něj dobrý potenciál k tomu, aby se s růstem životní úrovně i nadále rozvíjel.

Během 3. čtvrtletí loňského roku navštívilo Českou republiku přes dva milióny zahraničních turistů, přičemž zájem Čechů o zahraniční zájezdy roste. Zájem lidí se podle řady vystavovatelů pomalu obrací k exotičtějším destinacím jako jsou například Japonsko, ale i Tasmánie, Srí Lanka nebo Maledivy, největší poptávka však stále převládá po dovolených v oblasti Středozemního moře.

"Lidé dnes většinou chtějí zcela vybavený hotel s klimatizací, často i se švédskými stoly," potvrzuje nárůst zákaznických preferencí Jaroslav Medek z CK Mediteran, která se specializuje na Chorvatsko. Lidé jsou navíc podle něj oproti dřívějšku ochotnější připlatit si za výlety nebo vyjížďky po moři.

Podle odborníků se začínají prosazovat i zájezdy orientované na extrémní sporty nebo úzce profilované na jednu oblast, například na cyklistiku. Prosazuje se i řada nevšedních projektů jako třeba plavba historickým kolesovým parníkem po Vltavě.