Článek
Nejprodávanější byla Škoda, u níž odbyt stagnoval na 53 050 automobilech. Značka tak udržela tržní podíl nad 30 procenty. Druhý Volkswagen zvýšil prodej o 14 procent na 14 921 vozů, třetí Ford rostl o 1,5 procenta na 14 447 aut. Pokud by se do statistik kromě osobních vozidel počítaly i dodávky (lehká užitková vozidla), povyskočil by Ford na druhé místo.
Nejvíce poptávané byly malé automobily s podílem 25 procent, následovala střední třída s 19 procenty a těsně za ní nižší střední třída. Auta s benzínovými motory tvořila 58 procent prodeje, diesely 39,5 procenta.
Nejvíce lidé kupovali Škodu Octavia, kterou si pořídilo 23 661 zájemců, následovala Fabia s prodejem 16 532 vozů a Škoda Superb s odbytem 4659 aut.
Prodej vozů v rámci jednotlivých značek | ||
---|---|---|
značka | počet | podíl |
Škoda | 53 050 | 30,61 |
Volkswagen | 14 921 | 8,61 |
Ford | 14 447 | 8,33 |
Renault | 12 370 | 7,13 |
Hyundai | 12 086 | 6,97 |
Kia | 8575 | 4,94 |
Peugeot | 7397 | 4,26 |
Citroën | 5197 | 2,99 |
Opel | 4474 | 2,58 |
Dacia | 4047 | 2,33 |
Zdroj: Svaz dovozců automobilů |