Článek
Hyundai a Kia jsou společně pátým největším prodejcem aut na světě. Oběma společnostem se dařilo i v době finanční krize, v poslední době se však potýkají s rostoucí konkurencí, napjatou kapacitou výroby a začíná je trápit nejistý makroekonomický vývoj.
V letošním roce také vstoupí v platnost dohoda o volném obchodu s USA, která sníží cla na dovoz amerických aut do Koreje a zvýší tak konkurenci na domácím trhu obou automobilek.
Hyundai chce letos spustit výrobu ve své třetí továrně v Číně a plánuje vybudovat první závod v Brazílii. Kia nemá pro letošní rok v plánu žádnou novou továrnu.
Konkurence se zvyšuje
Hyundai a Kia loni výrazně zvyšovaly své podíly ve Spojených státech, Evropě a na dalších klíčových trzích a využily problémů japonských konkurentů, poškozených březnovým katastrofálním zemětřesením doma, pozdějšími záplavami v Thajsku a silným kurzem jenu.
Japonské automobilky se však už zotavily z loňských problémů, což zvýší konkurenci na světovém trhu v době, kdy ekonomiky pocítí dopady dluhové krize v eurozóně. Největší japonská automobilka Toyota Motor minulý měsíc předpověděla pro letošní rok nárůst prodeje o 20 procent na rekordních 8,5 miliónu vozů.
Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.