Konkrétní podobu a personální obsazení skupiny bude ještě nutné podle Nováka doladit, měli by zde zasednout odborníci z ministerstva, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), odborná veřejnost i zástupci akademické obce. Kvůli množícím se chybám ŘSD při přebírání nových staveb nařídil ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) důkladné kontroly silničních děl, kterým v blízké budoucnosti končí záruční lhůta.

„Po zkušenostech, které teď máme s D47, budou probíhat kontroly i na dalších dálnicích,“ potvrdila mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Kontroly podle Vápeníkové budou obsahovat zejména diagnostiku vozovky a prohlídky mostních konstrukcí.

Problémy se zvlněnou vozovkou

D47 se zvlnila v úseku, který stavělo konsorciem firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava. Tuto společnost v roce 2009 převzala Eurovia CS. Podle ředitelství silnic dodavatel nedodržel stavební postup tím, že použil chemicky nestabilní stavební odpad i v horních vrstvách stavby. Firma to odmítá. [celá zpráva]

Mediálně známý je i případ podobně zvlněné vozovky na dálnici D11 a chybějícího certifikátu ke svodidlům na D1. Kvůli těmto nedostatkům se do sporu dostali exministr dopravy Vít Bárta (VV) a vedení stavební společnosti Skanska.