Po přistání obří stroj roloval po nově otevřené spojovací dráze C na západní stojánku. To mu umožnila právě nově rozšířená dráha.

Ruslan jde na přistání.

Ruslan jde na přistání.

FOTO: René Chvalina, Právo

Modernizace letiště začala v květnu letošního roku a na jejím konci má být kvalitní technické zázemí a servisní služby. Součástí je také rekonstrukce stávajících ploch s cílem zvýšit bezpečnost leteckého provozu.

Ruslan na pardubickém letišti

Ruslan na pardubickém letišti

FOTO: René Chvalina, Právo

„Pardubické letiště je v současné době využíváno jak civilní, tak vojenskou technikou. Přistání Ruslanu nám potvrzuje, že projekt má smysl a že pardubické letiště zvládne přijímat i takto velké letouny,“ komentoval přistání Jiří Skalický, předseda představenstva společnosti EBA, která je provozovatelem civilního letiště.

Ruský obr v plné kráse

Ruský obr v plné kráse

FOTO: René Chvalina, Právo

Letoun AN-124 Ruslan je jedno z největších sériově vyráběných nákladních letadel. Nákladní prostor má délku 36,5 metru a objem převyšuje 1000 metrů krychlových. Prototyp letounu vzlétl už v roce 1982, sériově je vyráběn od roku 1986.