Výnos z prodeje dálničních kuponů je jedním z příjmů Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) a slouží především k financování oprav a údržby stávajících tuzemských dálnic a rychlostních komunikací.

Důvodem zdražení dálniční známky byl podle ministerstva dlouhodobý nedostatek finančních prostředků do SFDI, což je potřeba pro udržení určité úrovně dopravní infrastruktury. Do státní kasy by mělo kvůli vyšší ceně dálničních známek přitéct asi 700 miliónů korun.

FOTO: Ministerstvo dopravy, Novinky

Dálniční kupóny slouží k úhradě časového poplatku za užívání zpoplatněných úseků dálnic a rychlostních komunikací pro vozidla s nejvyšší povolenou hmotností do 3,5 tuny. Lze je zakoupit na více než 6600 prodejních místech.

„Pořídit je lze například na všech pobočkách České pošty či na většině čerpacích stanic v ČR. Dálniční kupóny na jeden měsíc nebo deset dní bude možné zakoupit od 1. ledna 2012,“ sdělil Martin Novák z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Loni se v Česku prodalo 4,7 miliónu dálničních známek a stát z nich vyinkasoval 2,9 miliardy korun. O rok dříve to bylo 3,05 miliardy korun. Na elektronickém mýtném z kamiónů a autobusů se vybralo podle Nováka 6,5 miliardy korun, o rok dříve pak 5,5 miliardy korun.

„Na příští rok se počítá v SFDI s celkovou částkou 61 miliard korun," doplnil Novák.