"Je nás už 51, z toho 49 pivovarů a dva přispívající členové," uvedl Šuráň. Uskupení má prosazovat zájmy svých členů, poskytovat jim právní servis či jednat jejich jménem se státní správou. Zároveň by mělo posílit pozici minipivovarů při vyjednávání s dodavateli a dalšími profesními organizacemi. Členy svazu se mohou stát výrobci pěnivého moku, jejichž roční výstav nepřesahuje 10 000 hl.

Malé restaurační pivovary, které nemohou velkým výrobcům konkurovat z hlediska množství vyrobeného piva a ceny, se snaží své zákazníky lákat na jiné pivo, než je v Česku i celosvětově nejrozšířenější světlý ležák. Díky malým vyráběným objemům mohou více experimentovat a vařit různé pivní speciály či ochucená piva.

Stále větší část českých restaurací a zákazníků má o jiné pivo zájem. Na řadě míst vznikají také restaurace, které mají několik kohoutů, ze kterých čepují různé druhy piv, která často střídají, což ještě před několika lety bylo velmi neobvyklé.

Z pohledu na celý pivní trh je jejich celkový výstav piva stále zanedbatelný a představuje zhruba jedno procento celkové domácí výroby piva.