Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Tower Bridge v Londýně

Tower Bridge v Londýně

FOTO: fotobanka Profimedia

Pokud jde o další města, například Moskva skončila na 19. místě, Bratislava na 23. místě. Poslední tři místa v žebříčku obsadily sestupně Bělehrad, Oslo a Ženeva.

Kanál Keizersgracht v Amsterdamu

Kanál Keizersgracht v Amsterdamu

FOTO: fotobanka Profimedia

Index Globe Shopper City Index – Europe divize EIU měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií. Konkrétně jde o obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a dopravu, kulturu a klima.

Nakupující turisté před Pantheonem v Římě

Nakupující turisté před Pantheonem v Římě

FOTO: fotobanka Profimedia

„Index Globe Shopper City Index – Europe představuje ta nejlepší evropská města, ve kterých lze nejlépe zúročit pověst, kterou starý kontinent má mezi mezinárodními spotřebiteli. Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou,“ uvedl Alasdair Ross, globální produktový ředitel divize EIU.

pořadí
město
nákupní prostředí
1.
Londýn
67,3
2.
Madrid
67,1
2.
Barcelona
67,1
4.
Paříž
65,5
5.
Řím
62,9
6.
Berlín
62,3
7.
Lisabon
61,6
8.
Amsterdam
61,3
9.
Praha
59,7
10.
Budapešť
59,6
11.
Milán
59,3
Zdroj: EIU