„Ve společnosti stále panuje názor, že z hlediska dostupnosti služeb vesnice zaostávají za městy. To však ve většině případů už dávno není pravda. Například s  otevírací dobou poboček je spokojeno 89 procent obyvatel měst a také 84 procent lidí z menších obcí,“ uvedl Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny.

Návštěvy klientů na pobočce jsou prakticky totožné ve městech i na vesnicích, nejčastěji jsou ve frekvenci jednou měsíčně, řeší se hlavně záležitosti přesahující rámec několika tisíc korun.

Do banky je to dál

„Na druhou stranu z průzkumu vyplynulo, že obyvatelé měst mají pobočku vlastní banky v 67 procentech případů do vzdálenosti dvou kilometrů oproti pouhým 30 procentům obyvatel vesnic,“ připomněl Jursík.

Nejčastěji lidé ve městě i na vesnici vlastní jednu platební kartu. Bankomaty využívají obě skupiny stejně často, v průměru dva až třikrát měsíčně. Nespokojenost s hustotou sítě bankomatů je samozřejmě výraznější u obyvatel vesnice. „Na vesnici je však k dispozici alternativní možnost výběru peněz z účtu, tedy CashBack,“ dodal Jursík.