Podle mluvčí Martiny Kemrové spotřeba telekomunikačních služeb neustále roste, zejména v oblasti dat. Průměrná měsíční útrata mobilních zákazníků se přitom meziročně snížila téměř o deset procent na 380 korun. Hrubý provozní zisk EBITDA klesl o 10,6 procenta na 9,5 miliardy korun.

„Nadšení z technologické novinky vystřídal racionální přístup: zákazníci se sice učí využívat další služby, ale zároveň aktivně optimalizují své tarify," uvedl generální ředitel firmy Milan Vašina.

Zatímco počet tarifních klientů se zvýšil o 73 000, počet uživatelů předplacených karet klesl o 142 000. Podíl tarifních klientů byl 53 procent. Zákazníci mobilní sítě T-Mobile měsíčně provolali v průměru 125 minut, což představuje růst o tři procenta. Objem přenesených dat vzrostl o více než pětinu. Podíl nehlasových služeb na tržbách stoupl z 23 na 25 procent.

Konkurenční Vodafone zvýšil za letošní první tři čtvrtletí počet zákazníků o šest procent na 3,3 miliónu. Telefónica své výsledky teprve oznámí.