Kuchař jménem Lu-Tchien-po se jako předák party obdobně nekvalifikovaných pracovníků pustil v červenci 2010 do stavby dvou železničních mostů a tunelu v provincii Ťi-lin. Vzhledem ke skutečnosti, že se předtím oháněl jen se svou pánví ve vlastní restauraci, taky stavba podle toho vypadala.

Při budování základů mostu používala povedená parta místo betonu štěrk a kamení, což samozřejmě ohrožovalo bezpečnost celé konstrukce, a potažmo tak tisíce lidských životů. Podle odborníků mohlo použití štěrku do základů způsobit naklonění mostu, případně i jeho zřícení.

Jmenované stavby byly součástí železničního stavebního projektu za 2,3 miliardy jüanů (asi 6,44 miliardy korun), započatého v této čínské provincii v roce 2010.

Stavebnictvím nepolíbeni

Lu Tchien-po prý nic neskrýval a sám přiznal, že on ani další desítky námezdních pracovníků neměli vůbec žádné zkušenosti se stavbami tohoto typu. Ministerstvo železnic celou věc zatím nekomentovalo, nicméně hodlá provést kontrolu u stavební firmy Ťiang-si Čchang-ša, která za celou stavbu nesla odpovědnost.

V nejlidnatější zemi světa je najímání externích dodavatelů zakázané, přestože se v praxi běžně využívá.