Hlavní obsah

Antimonopolní úřad vyslyšel RegioJet, posvítí si na cenovou politiku ČD

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brno
Aktualizováno

Antimonopolní úřad prošetří cenovou politiku Českých drah (ČD) na trati Praha-Ostrava. Uvedl to předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj. Úřad tak reaguje na vyjádření firmy RegioJet podnikatele Radima Jančury, jenž uvedl, že jeho firma může kvůli cenové politice ČD zkrachovat.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Příjezd vlaku RegioJet na pražské Hlavní nádraží

Článek

„Náš úřad již zahájil šetření. V současné době běží vyžadování dokumentace, ekonomických informací, aby ÚOHS byl schopen zhodnotit, jaká je úroveň cen Českých drah,“ informoval Rafaj.

„Rozhodnutí ÚOHS vítáme. České dráhy namísto toho, aby s RegioJetem férově soutěžily zlepšováním kvality služeb, zahájily cenovou válku,“ sdělil Aleš Ondrůj, mluvčí Student Agency, pod níž RegioJet spadá. Podle Ondrůje hrozí Českým drahám pokuta až 10 procent z celkového obratu na trase Praha – Ostravsko.

Zlevnění po několika dnech

Projekt RegioJetu podle Jančury počítal s tím, že s cenami srovnatelnými s nabídkou drah přilákají lepším servisem více cestujících a obsazenost bude dosahovat ziskové hranice devadesáti procent.

Jenže ČD jízdné na trase zlevnily a od pondělí 3. října nabídly zvýhodněné jízdné na tratích mezi Prahou a Brnem, Zlínem, Ostravou a Hradcem Králové. Jízda z Olomouce do Prahy například místo 310 korun vyjde na 220 korun. Kromě obyčejného a zákaznického jízdného ČD na vybraných tratích zlevnily i jízdenky SporoTicket. Dráhy zlevnily jen tři dny poté, co na trať 26. září vyjely konkurenční spoje RegioJet.

Jak uvedl Ondrůj pro Novinky, obsazenost souprav RegioJet se i přes krok ČD stále pohybuje mezi 80 a 90 procenty a od zahájení provozu bylo přepraveno již přes 10 000 cestujících.

Rýsuje se nová trať?

Ondrůj rovněž uvedl, že společnost by měla zájem provozovat bez dotací i další tratě na území České republiky. "Příští týden se kvůli tomu sejdeme s ministrem dopravy Pavlem Dobešem," sdělil Ondrůj s tím, že ve hře je od prosince 2012 trať Praha – Brno – Břeclav.

"Protože bychom provozovali jízdy bez dotací, stát by ušetřil zhruba 100 miliónů korun, které by pak mohl vložit na jiné potřebné věci," doplnil Ondrůj.

Reklama

Výběr článků

Načítám