Článek
„Náš úřad již zahájil šetření. V současné době běží vyžadování dokumentace, ekonomických informací, aby ÚOHS byl schopen zhodnotit, jaká je úroveň cen Českých drah,“ informoval Rafaj.
„Rozhodnutí ÚOHS vítáme. České dráhy namísto toho, aby s RegioJetem férově soutěžily zlepšováním kvality služeb, zahájily cenovou válku,“ sdělil Aleš Ondrůj, mluvčí Student Agency, pod níž RegioJet spadá. Podle Ondrůje hrozí Českým drahám pokuta až 10 procent z celkového obratu na trase Praha – Ostravsko.
Zlevnění po několika dnech
Projekt RegioJetu podle Jančury počítal s tím, že s cenami srovnatelnými s nabídkou drah přilákají lepším servisem více cestujících a obsazenost bude dosahovat ziskové hranice devadesáti procent.
Jenže ČD jízdné na trase zlevnily a od pondělí 3. října nabídly zvýhodněné jízdné na tratích mezi Prahou a Brnem, Zlínem, Ostravou a Hradcem Králové. Jízda z Olomouce do Prahy například místo 310 korun vyjde na 220 korun. Kromě obyčejného a zákaznického jízdného ČD na vybraných tratích zlevnily i jízdenky SporoTicket. Dráhy zlevnily jen tři dny poté, co na trať 26. září vyjely konkurenční spoje RegioJet.
Jak uvedl Ondrůj pro Novinky, obsazenost souprav RegioJet se i přes krok ČD stále pohybuje mezi 80 a 90 procenty a od zahájení provozu bylo přepraveno již přes 10 000 cestujících.
Rýsuje se nová trať?
Ondrůj rovněž uvedl, že společnost by měla zájem provozovat bez dotací i další tratě na území České republiky. "Příští týden se kvůli tomu sejdeme s ministrem dopravy Pavlem Dobešem," sdělil Ondrůj s tím, že ve hře je od prosince 2012 trať Praha – Brno – Břeclav.
"Protože bychom provozovali jízdy bez dotací, stát by ušetřil zhruba 100 miliónů korun, které by pak mohl vložit na jiné potřebné věci," doplnil Ondrůj.