Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Z technologických firem jsou v první desítce ještě Google, Intel, Apple a Hewlett-Packard.

Z mimoamerických je nejvýše japonská Toyota na 11. pozici. Nejhodnotnější evropskou značkou je Mercedes na 12. místě.

Přeskočil letos i Nokii, která byla loni sice osmá, letos ale spadla až na 14. místo. Firma se potýká s krizí kvůli nástupu chytrých telefonů konkurenčních společností.

Coca-cola je v čele už 11 let

Coca-Cola se v čele žebříčku drží již od roku 2000, kdy se začal tento průzkum zveřejňovat. Loni hodnota značky stoupla o dvě procenta na 71,861 miliardy USD (1,35 biliónu Kč).

Hodnota značky Apple se zvýšila o 58 procent, v žebříčku tak výrobce oblíbených přístrojů iPhone a iPad stoupl na osmou pozici z předchozí 17. příčky. "Není to jen skutečností, že vyrábějí hezké produkty," uvedl generální ředitel Interbrandu Jez Frampton. "Vytvořili celý životní styl a způsob života," dodal.

Hodnota značky Apple podle Framptona stoupla hlavně díky dominantní pozici na trhu s tablety. "Pokud se podíváte na lidi, kteří si chtějí koupit tablet, 85 procent lidí, kteří zvažují koupi tabletu, říká, že si chce koupit iPad. Na trhu není žádný konkurent, který by měl přes pět procent," podotkl Frampton.

 Nejcennější značky světa
1. Coca-Cola
2. IBM
3. Microsoft
4. Google
5. GE
6. McDonald's 35,593 +6 USA
7. Intel
8. Apple
9. Disney
10. HP
 11. Toyota
 12. Mercedes
 13. Cisco
 14. Nokia
 15. BMW
Zdroj: Interbrand