Článek
Boeing si od nového designu z uhlíkových vláken a lehkých kompozitních materiálů u tohoto letounu slibuje úsporu paliva až o 20 procent. Na cestující čeká obecně pohodlnější cestování a zvýšený komfort.
„Vývoj tohoto letounu byl skutečně dlouhý. Jsem přesvědčen, že se to vyplatilo,“ uvedl pro BBC viceprezident pro marketing Randy Tinseth s tím, že program bude ziskový. Boeing doposud přijal objednávku na 821 dreamlinerů, které se stanou přímým konkurentem pro chystaný typ Airbus A350. Ten by měl začít brázdit nebe v roce 2013.
Za tříletým zpožděním stojí podle Boeingu technické problémy, potíže s dodávkami a 58denní stávka v závodě v roce 2008.
Japonské aerolinky hodlají letos převzít čtyři letouny, v příštím roce pak dalších osm. Do konce roku 2017 by chtěly mít všech 55 strojů za zhruba 11 miliard dolarů (asi 207 miliard korun).
V současné době Boeing vyrábí přibližně dva a půl dreamlineru měsíčně, od roku 2013 by se chtěl dostat na deset kusů za měsíc.