Do roku 2015 chce největší světová kavárenská síť v Číně provozovat 1500 kaváren. V současnosti jich tam má 470. Starbucks by rád rovněž rozšířil do roku 2016 počet kaváren v Jižní Koreji o 700. V současné době tam funguje 370 takovýchto zařízení.

„Kavárenský sektor má v Číně ohromný potenciál,“ nechal se slyšet prezident společnosti Starbucks pro oblast Asie a Tichomoří Ťin-lung Wang. „Čína má 5000letou tradici v pití čaje, ale my jsme vytvořili novou kulturu pití kávy,“ dodal.

Tržby táhnou rozvíjející se trhy

Starbucks se spoléhá na rozvíjející se ekonomiky, které mu mají pomoci zvednout tržby. Společnost v červenci uvedla, že tržby z prodeje na mezinárodních trzích stouply za období od dubna do června meziročně o 20 procent a tvořily 23 procent na celkových tržbách ve výši 2,93 miliardy dolarů (asi 50 miliard korun).

Od otevření svého prvního obchodu v Číně v roce 1999 se společnost rozšířila do 42 měst, včetně deseti v tomto roce. Starbucks pomýšlí na otevření svých provozoven v příštím roce v Indii a v roce 2013 ve Vietnamu.

V současné době má Starbucks zhruba 17 000 obchodů v 55 zemích světa.