"Jízda českými vlaky z Berlína nebo Vídně do Prahy potěší nanejvýš nostalgiky. Ostatním cestujícím způsobí prastaré vlaky spíš problémy - zvláště v létě, kdy starým vagonům často vypadává elektronika," píše redaktor Steffen Neumann.

Absolvoval cestu z Berlína do Vídně. Většinu jízdy nefungovala elektronika, a proto jídelní vůz neměl k dispozici teplá jídla. Ve vlacích EuroCity se prý nesvítí, v zimě se netopí a zpoždění na českém území jsou pravidlem.

List připomněl plánovaný nákup vlaků Siemens Railjet, které ČD chtějí získat od Rakouska. To na ně má opci, ale zjistilo, že vlaky nepotřebuje. Nákup ale není jistý, protože si na něj stěžovala plzeňská Škoda Transportation u antimonopolního úřadu. Tato firma má drahám dodat moderní lokomotivy, má ale dva roky zpoždění.

Nechte ČD na pokoji

Článek vyvolal debatu a ne všichni rakouští čtenáři s autorem souhlasí.

"Jen nechte ČD na pokoji!" píše jeden ze čtenářů pod článkem, který tvrdí, že ročně s Českými drahami najezdí tisíce kilometrů. "K vypadávání klimatizace v létě dochází jak známo i na jiných železnicích, hladovět ve vlaku do Prahy nikdo nemusí; jídelní vozy jsou dobré, ale cenově už na západní úrovni. V průměru jsou vagony ČD lepší než některé západoevropské železnice, kde je na vedlejších tratích také i mnohem starší materiál. Shrnuto: Presse to s tou železniční kritikou trochu přehnal," napsal.

Další čtenář kritizuje rakouské dráhy: "Rakousko je kromě hlavních tras spíše rozvojovou zemí ve veřejné dopravě."

Jiný čtenář ovšem připomíná svou zkušenost, kdy český vlak inzeroval nabídku jídel, ve vlaku se ovšem dozvěděl, že jídlo není, protože se to nevyplatí.