„Přes veškerou snahu se cestovní kanceláři Vivamonde nepodařilo zajistit úhradu letecké přepravy klientů, kteří měli odletět dne 26. 8. 2011 s leteckou společností Freebird na svou dovolenou do Turecka,“ uvádí cestovka na svých stránkách.

Podle Okamury má cestovní kancelář v současné době jak klienty v zahraničí, tak i klienty, kteří mají zájezdy zaplacené a ještě neodletěli. „Jejich přesný počet se zjišťuje,“ dodal Okamura.

Některým Čechům uvízlým v Turecku se podařilo odletět ještě v pátek večer, dalších asi 120 lidí se do republiky dostane náhradním letadlem až v pondělí.

„Letadlo společnosti Freebird, kterým jsme měli za chvíli odletět, stojí připravené na ploše. Cestovka shrábla peníze za letenky, ale letecké společnosti nezaplatila. A letadlo nepoletí, dokud nebude mít zaplaceno,“ popsal Právu situaci na letišti v Antalyi v pátek odpoledne jeden z uvízlých turistů Petr Knötig s tím, že na místě se nachází asi 160 lidí, z toho odhadem třetina dětí.

„Nikdo nemá žádné informace, co vlastně bude, delegátka se o problémech dozvěděla až na místě. Jinak z cestovky s námi nikdo nekomunikoval. Lidé jsou nervózní, volají do republiky, v tuhle chvíli ale netušíme, co se vlastně bude dít,“ dodal Knötig.

O uvízlé klienty se prý postará pojišťovna

„O klienty, kteří jsou nyní v zahraničí, se postará pojišťovna Generali, u které má naše společnost uzavřeno pojištění záruk pro případ úpadku cestovní kanceláře,“ píše se na stránkách cestovky.

Jak připomněl Okamura, situace je zkomplikována tím, že s leteckou společností Feebird měly letět i desítky dalších českých turistů jiných cestovních kanceláří, kteří tak čekají na své odlety.

CK Vivamonde vznikla 1. května 2011, nicméně jako cestovní agentura fungovala již od jara 2010. Specializovala se na zájezdy do Turecka, patří mezi malé cestovní kanceláře, jejichž služeb využilo letos několik stovek klientů.