"Na pravidelných linkách z Prahy do pěti evropských destinací nabídneme cestujícím jednosměrné letenky včetně letištních poplatků už od 1500 korun. Letenka tam a zpět tak bude do všech pěti destinací začínat od 3000 korun. Za tuto cenu ji získají jen cestující, kteří si let zamluví nejdříve. I naše nejdražší letenka však bude levnější, než v konkurenci s námi nabídnou klasické letecké společnosti," sdělil na čtvrteční tiskové konferenci generální ředitel Travel Servisu Roman Vik.

Například s Českými aeroliniemi (ČSA) se nyní lze z Prahy do Paříže, Amsterodamu, Kodaně i Madridu a zpět dostat nejméně za 5990 korun a do Curychu začíná cena zpáteční letenky od 2990 Kč. ČSA se však podle mluvčí Marcely Pickové konkurence Smart Wings nebojí: "ČSA jsou schopny vytvořit velmi příznivé a atraktivní ceny letenek. Rychle reagujeme na tržní prostředí a v mnohých destinacích už dnes dosahujeme cenové úrovně nízkonákladových dopravců. Ovšem s tím rozdílem, že ČSA jako klasický dopravce nabídne cestujícím navíc široký servis služeb."

Prodej letenek pro Smart Wings začne 1. března, tedy dva měsíce před zahájením nízkonákladové dopravy. Letenky bude možné koupit prostřednictvím internetu, přes call centrum nebo v pobočkách Čedoku, jenž je spoluvlastníkem Travel Servisu.

"Žádné prodejní kanceláře ani VIP salónky na letištích nebudeme pro Smart Wings zřizovat. Chceme nabízet nejnižší ceny na trhu, a proto musíme výrazně redukovat náklady. Do Paříže a Curychu budeme z pražské Ruzyně létat dvakrát denně a do ostatních destinací jednou denně," informoval výkonný ředitel Travel Servisu Michal Tomis.

Flotila se rozšíří o další boeingy

Dosud Travel Servis provozoval především charterovou dopravu a za loňský rok přepravil do 33 zemí zhruba 1,3 miliónu cestujících. V prosinci začal také s pravidelnou přepravou na Tenerife a do Bangkoku. Flotila Travel Servisu se nyní s novými záměry rozšíří ze sedmi na devět letadel a v budoucnu k tomu přibudou ještě další stroje.

Od společnosti Air France si Travel Servis koupil osm let starý Boeing 737-500 a z amerického Seattlu, kde je sídlo firmy Boeing, dostane zcela nový velkokapacitní B-767 pro 259 cestujících. Ten nasadí na chystané dálkové lety do Tokia, Karibiku, Dominikánské republiky a zřejmě i do Brazílie. Nízkonákladovou dopravu do pěti evropských destinací budou v první etapě obstarávat jen dva boeingy 737. Aby Travel Servis maximálně využil jejich sedačkovou kapacitu, rozšíří počet míst v letadle B737-500 z obvyklých 108 na 130 a ve stroji B737-400 ze 144 na 160 sedaček.

Téměř žádné pohodlí

Cestující tedy za laciné letenky musejí počítat jen s minimálním pohodlím a vyšší lidé se do sedaček sotva vměstnají. Pokud se pasažéři budou chtít v průběhu letu občerstvit, zaplatí si to zvlášť. Na výběr dostanou jen velmi skromné pohoštění - sendviče a něco k pití. Na otázku Práva, zda se Travel Servis chystá v budoucnu létat i do destinací, které už z Prahy obhospodařují jiní nízkonákladoví dopravci, odpověděl Vik: "S tím nepočítáme. Laciní dopravci se vždy dokážou o destinacích dohodnout, aby si navzájem nekonkurovali."