Evropští letečtí přepravci podepsali minulý měsíc s producenty biopaliv a Evropskou komisí dohodu, podle níž by se měly pro letecký průmysl vyrobit do roku 2020 dva milióny tun biopaliv.

Lufthansa začala používat směs tvořenou 50 procenty normálního paliva a 50 procenty biopaliva od společnosti Neste Oil v jednom z motorů letadla Airbus na trase mezi Frankfurtem a Hamburkem. Kromě snížení emisí chce německá společnost zkoumat i vliv biopaliva na chod motoru.

Cestující by neměli zaznamenat při letech žádný rozdíl oproti běžnému palivu.

Lufthansa podle výroční zprávy v roce 2010 uvolnila do ovzduší 26,6 miliónu tun CO2. Do roku 2020 plánuje snížit emise na cestujícího a kilometr o 25 procent.

Komerční lety s použitím biopaliv by chtěly od září provozovat rovněž letecké společnosti Air France-KLM a Thomson Airways.