Šmerdu v minulých dnech opakovaně vyzývali předseda Věcí veřejných Radek JohnBárta, aby sám rezignoval. „Pro mne je situace o to složitější, že jsem nestraník. Na ministerské funkci nelpím, ale rezignovat jsem odmítl. Nehodlám skákat podle přání některých neukojených politiků,“ řekl v úterý Právu Šmerda. Přesto ve čtvrtek předal premiérovi svou demisi.

"Je bohužel pravděpodobné, že se Bártova superkoncepce vrátí do hry." Radek Šmerda

Mýtné na okreskách opět ve hře

Přáním Šmerdy bylo setrvat v čele resortu dopravy alespoň do září, aby bylo možné realizovat zásadní koncepční změny, zejména přijmout program rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2013. Právě fakt, že Šmerda jako nereálnou uložil k ledu Bártovu superkoncepci rozvoje dopravy do roku 2025, mu ale u véčkařů definitivně zlomil vaz a skončil.

Na otázku Práva, jestli se teď Bártova superkoncepce pod novým ministrem vrátí do hry, odpověděl Šmerda: „Je bohužel pravděpodobné, že se ta nesmyslná superkoncepce bude znovu prosazovat, stejně jako další původní Bártovy záměry, jako je výstavba dálnic soukromými investory nebo mýtné i na okreskách.“

To ostatně v pátek po svém uvedení do úřadu naznačil i Dobeš, když zmínil zavedení mýta na silnicích nižších tříd, neboť jde o věc z programu VV. "Nechci to stavět tak, že budu prosazovat Bártovu nebo Šmerdovu koncepci," uvedl nový ministr.

Šmerda chce z ministerstva odejít

Lze očekávat, že exministr Šmerda, výkonný úředník, jenž je spojován s TOP 09, na dopravě nezůstane. Už avizoval, že má zájem pracovat v polostátní firmě a pak přejít do soukromé sféry.