„Ředitel dopravního podniku nás vyzval ke konečnému kolektivnímu vyjednávání. Sejdeme se v pondělí ve 14 hodin, kdy by měl být spor o uzavření mzdového dodatku ke kolektivní smlouvě konečně po šesti měsících uzavřen,“ sdělil předseda odborářů DPO Ivo Protivínský s tím, že nicméně stávka dále pokračuje a v pondělí ráno půjdou stávkující zaměstnanci znovu centrem Ostravy a budou blokovat městskou dopravu.

Před ostravským magistrátem se v pondělí ráno sešlo přes 750 zaměstnanců dopravního podniku.

Před ostravským magistrátem se v pondělí ráno sešlo přes 750 zaměstnanců dopravního podniku.

FOTO: Denisa Telaříková, Právo

„A doufám, že na ozdravnou procházku k magistrátu půjdeme v ještě hojnějším počtu než v pátek, kdy se nás sešlo necelých sedm stovek,“ dodal odborový předák.

Stávka v Ostravě pokračuje již šestým dnem.

Stávka v Ostravě pokračuje již šestým dnem.

FOTO: Denisa Telaříková, Právo

Stávka v pondělí pokračuje již šestým dnem, odboráři dosud požadovali navýšení platů v letošním roce o pět procent. Vedení podniku však stávkujícím nabídlo zvýšení jen o 1,5 procenta. Cesta k dohodě vede podle odborářů v rozložení zvednutí mezd do delšího časového úseku.

Odboráři navrhují rozložení do pěti let

„Navrhujeme rozložení do dvou let, což by mohlo být pro podnik přijatelnější. Nicméně trváme stále na celkovém zvýšení o pět procent, přičemž v roce 2012 by muselo dojít ještě k dalšímu navýšení platů nad inflaci,“ uvedli odboráři. Pětiprocentní navýšení mezd znamená pro rozpočet dopravního podniku jeho navýšení o 40 miliónů korun. Pokud tento návrh obě strany schválí, rozdíl mezi dosud navrhovaným letošním zvýšením mezd ze strany stávkujících a podniku bude jednoprocentní.

Také v pondělí, v šestý den stávky, prošli stávkující dopraváci centrem Ostravy.

Také v pondělí, v šestý den stávky, prošli stávkující dopraváci centrem Ostravy.

FOTO: Denisa Telaříková, Právo

Veřejná doprava v Ostravě jezdí od minulé úterní půlnoci podle nedělních jízdních řádů. Páteřní tramvajové a trolejbusové linky jsou i posílené. Větší problémy zažívají lidé cestující po okrajových částech Ostravy, jakými jsou Hrabová, Proskovice, Radvanice či Slezská Ostrava, kde jezdí převážně jen autobusy.

Demonstranti chtějí písemnou záruku města, že jim platy budou navýšeny tak, jak se odpoledne dohodnou s vedením dopravního podniku. Jinak stávku neskončí.

Demonstranti chtějí písemnou záruku města, že jim platy budou navýšeny tak, jak se odpoledne dohodnou s vedením dopravního podniku. Jinak stávku neskončí.

FOTO: Denisa Telaříková, Právo

Dopravní podnik přiznal, že  zde měl se zajištěním provozu velké problémy, proto zde od pátečního rána začaly jezdit autobusy konkurenčních firem. Vyjela například Veolia Transport, ale také vozy ČSAD z okolních měst. Pro tyto firmy znamená stávka lákavou příležitost ke zvýšení zisků. Za jeden den stávky tak přichází ostravský dopravní podnik o 700 tisíc korun. Zároveň jej mohou pokutovat postižené obvody, obce a kraj. Za každý nevypravený spoj DPO hrozí penále ve výši 5 tisíc korun.