Článek
Podle Šmerdy stačí stávající finance ve fondu maximálně na dokončení rozestavěných projektů. "Jsme nyní v takové situaci, že prostředky, které máme, horko těžko stačí na běžící akce," nastínil situaci Šmerda s tím, že na loni zastavené stavby se už peníze nedostávají.
Česku hrozí, že z důvodu nedostatečných finančních rezerv nedočerpá první operační program Doprava, v důsledku čehož by přišlo asi o 16 miliard korun. To by znamenalo, že nebude zahájena příprava druhého programu Doprava a nestavěly by se národní akce.
Z Ředitelství silnic a dálnic se stane akciovka
Jak uvedl Šmerda, k dispozici zatím není ani 1,5 miliardy korun nutných na dokončení dvouapůlkilometrového úseku dálnice D11 u Hradce Králové. Dostavba je už možná na základě smlouvy mezi farmářkou Ludmilou Havránkovou s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) o prodeji pozemků.
ŘSD by se mělo podle Šmerdových slov přeměnit k 1. lednu 2014 na akciovou společnost stoprocentně vlastněnou státem.
Pro letošek činí rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury 61,3 miliardy korun, v roce 2012 to má být 68,4 miliardy a o rok později pak 65,8 miliardy korun.