„Dubnový pokles příliš nepřekvapil. Negativní zprávy o hospodaření některých jihoevropských zemí ovlivnily domácí poptávku. Obyvatelé Řecka, Portugalska, ItálieŠpanělska i nadále odkládají nákupy aut kvůli nejistotě z dalšího vývoje. Naopak v Německu lze sledovat zajímavý růst díky oživení ekonomiky,“ uvedl Jan Linhart se společnosti KPMG Česká republika.

Dubnový prodej v Německu stoupl o 2,6 %, největší pokles zaznamenalo Španělsko, konkrétně o 23,3 %. V Česku se prodej snížil o 4,2 %, naopak u našeho slovenského souseda stoupl o 17,3 %.

Škodovka se drží

Největší evropskou automobilkou zůstal v dubnu Volkswagen, jehož prodej vzrostl o 3,5 %. Prodej české Škoda Auto se zvýšil o 1,5 %. Prodej francouzské PSA Peugeot Citroën se však snížil o 18,3 % a Renaultu o 13,1 %. Na automobilky dopadl konec šrotovného ve Francii.

Japonská automobilka Honda, která musela kvůli nedostatku součástek po zemětřeseníJaponsku pozastavit výrobu ve své továrně v Británii, zaznamenala propad prodeje o 34,3 %. Jejím japonským rivalům se však vedlo lépe. Prodej Nissanu stoupl o 14,5 % a Mitsubishi dokonce o 47,2 %. Prodej Toyoty sice klesl, ale jen o 0,3 %, hlavně díky zájmu o značku Lexus.