Analytici očekávali v průměru pokles zisku dokonce o 16 procent.

"Naše výsledky za první čtvrtletí roku 2011 jasně odrážejí náročné prostředí, ve kterém se pohybujeme a jehož svědkem jsme byli již v minulém roce. V našem podnikání nadále čelíme silné konkurenci. Kromě toho regulatorní opatření a pomalé oživení spotřeby našich zákazníků ovlivňují zejména výnosy v mobilním segmentu," uvedl finanční ředitel Jesús Pérez de Uriguen.

Nižší počet klientů

V mobilní síti firmě meziročně klesl počet klientů o 2,5 procenta na 4,827 miliónu. Snížení způsobil zejména úbytek uživatelů předplacených služeb a také jednorázový pokles klientské báze o 111 000 lidí v loňském druhém čtvrtletí.

Konkurenční T-Mobile vykázal v prvním čtvrtletí pokles tržeb o devět procent na 6,5 miliardy Kč. Počet zákazníků stagnoval na 5,4 miliónu. Vodafone výsledky neoznámil.