„Letecká společnost, která měla linku provozovat, nakonec spočítala, že by nebyla rentabilní. Za projektem nestál žádný silný touroperátor, který by zajistil dostatečný počet cestujících na této lince,“ sdělil Navrátil.

Jak připomněl ředitel karlovarského letiště Václav Černý, není po hospodářské krizi v minulých letech na zavedení linky do Vídně vhodná doba.

Podle Navrátila tak na druhou stranu Karlovarský kraj ušetří 3,6 miliónu korun, kterými chtělo vedení kraje provozování linky do Vídně podporovat v případě, že nebude plně využívána. „Větší podporu, než se kterou jsme přišli, jsme nabídnout nemohli kvůli pravidlům Evropské unie. Jednalo by se totiž o nedovolenou veřejnou podporu,“ dodal náměstek hejtmana.

Zájemci jsou nadále vítáni

Navrátil dále uvedl, že vedení kraje a letiště bude nadále otevřeno všem zájemcům o provozování jiných linek na západ. „Může se jednat nejenom o Vídeň, ale i další destinace, jako například Frankfurt nebo Paříž,“ uvedl Navrátil.

Linka do Vídně měla být první, která by z Karlových Varů mířila do uzlového bodu v některé ze západních zemí. Dosud všechny pravidelné linky z Karlových Varů míří do zemí bývalého Sovětského svazu.

Před týdnem začala létat pravidelná linka mezi Karlovými Vary a Kyjevem. Pravidelné linky létají z Karlových Varů také do Petrohradu, Moskvy, Jekatěrinburku a Kyjeva. Charterové lety pak odlétají do Antalye. Letiště navíc připravuje spuštění pravidelných linek do Samary a Baku.

Podle ředitele letiště Václava Černého by i díky nové lince do Kyjeva mohlo letiště letos dosáhnout hranice 100 000 odbavených cestujících.