Článek
Přesto jde o jisté zpomalení, neboť v roce 2010 roční prodej v nejlidnatější zemi světa vzrostl o 32,4 procenta na 18,1 miliónu prodaných aut. Tento výsledek nicméně zaručil Číně druhý rok po sobě titul největšího automobilového trhu na světě.
Velké plány má i největší čínská automobilka SAIC Motor, která hodlá zvýšit prodej do roku 2015 na šest miliónů vozů ročně. V roce 2010 společnost dosáhla prodeje 3,6 miliónu aut, což je o 32 procent víc než v roce 2009.
Velké plány má i největší čínská automobilka SAIC Motor, která hodlá zvýšit prodej do roku 2015 na šest miliónů vozů ročně. V roce 2010 společnost dosáhla prodeje 3,6 miliónu aut, což je o 32 procent víc než v roce 2009.
Podle automobilky PSA Peugeot Citroën poroste čínský automobilový trh přibližně o 10 procent po dobu několika let, což potvrzuje i její generální ředitel Philippe Varin. Čína je po Francii pro PSA druhým největším trhem.
Čínský trh má dostatečné kapacity k růstu
Podle Gregoira Oliviera z asijské divize PSA vlastní auto jen pět procent Číňanů ve srovnání s 55 procenty Evropanů. To dokládá, jak velký ještě existuje prostor pro růst čínského trhu. Koncentrace automobilů však není v Číně rovnoměrná, například Peking či Šanghaj už musely stanovit omezení registrace nových vozů.
Největší evropská automobilka Volkswagen, pod jejíž křídla patří i Škoda Auto, by letos ráda v Číně navýšila prodeje o 8 až 12 procent.