Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy Kč, což je o 1,3 miliardy meziročně více. Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 % a je na třetím místě za televizí a tiskem. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 %. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy Kč.

Už loni se celkové tržby z reklamy kromě internetu podle Kantar Media snížily meziročně o 2,5 % na 52,59 miliardy Kč. Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy.

Letos by investice do reklamy měly podle odborníků vzrůst o několik procent. Nejvíce si má polepšit internet. Nejistá je situace v oblasti televizní reklamy. Naopak tisku, zvláště deníkům, odborníci předpovídají pokles příjmů z inzerce.