V letošním roce bezbariérová vozidla rozšíří podle Šťáhlavského nové typy nízkopodlažních vozů RegioShuttle RS1 od německé společnosti Stadler Pankow a nové řídicí vozy od Pars nova Šumperk.

„Počet bezbariérových vozidel meziročně vzrostl o 60 kusů,“ upřesnil náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

ČD v letošním roce uzavřely další kontrakty na nákup 50 nových bezbariérových souprav pro regionální dopravu a plánují uzavřít ještě další kontrakty, například na modernizaci 64 bezbariérových vozů z konce 80. let. Ty jsou využívané v dálkových spojích InterCity a v rychlících.

Pantografy skončí

ČD zároveň začnou postupně rušit staré pražské pantografy, které již nevyhovují podmínkám pro cestování vozíčkářů a neodpovídají požadavkům na komfortní cestování.

„V posledních letech zadaly ČD nákup velkého množství regionálních vozidel, která jsou přizpůsobená pro cestování vozíčkářů. Vozíčkáři s oblibou využívají i rychlovlaky Pendolino,“ připomněl Šťáhlavský.

Loni ČD podle svého odhadu za modernizaci vozidel utratily 5,6 miliardy Kč. Pro letošní rok hodlají do obnovy investovat minimálně 7,1 miliardy Kč. Rozsah investic by se však mohl zvýšit až na 8,6 miliardy Kč, pokud si ČD zajistí financování nových projektů a dostanou k nim souhlas od představenstva firmy, jak uvedla ČTK.