Hlavní obsah

Internetová reklama je na vzestupu, výdaje loni stouply na téměř osm miliard

Praha

Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun. To je o 1,3 miliardy více než v roce 2009. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Foto: Profimedia.cz

Článek

Největší podíl na internetové reklamě měla loni plošná nebo také display reklama, tedy bannery. Podle ceníkových cen do ní zadavatelé investovali přes 4,5 miliardy korun. Do reklamy v katalozích to bylo 985 miliónů korun.

V PPC systémech (pay-per-click), kam patří kontextová reklama a vyhledávání, inzerenti utratili téměř 2,2 miliardy korun v reálných cenách.

Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent. Je na třetím místě za televizí a tiskem. Jeho podíl přitom stoupá.

Pro letošní rok očekává SPIR největší nárůst u nestandardní reklamy, která loni mírně poklesla.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám