Nárůst příjmů z mýta výrazně ovlivňuje posilování průmyslu i celé ekonomiky. Za růst mohou i od počátku roku vyšší mýtné tarify. Za nárůstem rovněž stojí i konjunktura a zčásti také nově zpoplatněné výnosné úseky silnic, jako byla část Pražského okruhu na podzim loňského roku.

Vozidla s hmotností nad 3,5 tuny platí mýtné od loňského února, aktuální statistika je tedy první, která není ovlivněna loňským rozšířením této povinnosti i na menší nákladní vozy. Vozidla v hmotnostní kategorii 3,5 až 12 tun se přitom na výběrech mýta podílí přibližně deseti procenty.

Od začátku roku vybral český elektronický mýtný systém téměř 1,25 miliardy Kč. V mýtném systému je aktuálně zaregistrováno 547 700 vozidel, z tohoto počtu připadá 61 300 na automobily s hmotností mezi 3,5 a 12 tunami.