Hlavní obsah

Summity nemusí být přehnaně drahé, říká šéf firmy pořádající konference

Právo, Jakub Svoboda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ředitel společnosti C & H agency Ivan Caspar v souvislosti s kauzou firmy Promopro Právu řekl, že pořádání summitů nemusí stát přehnané sumy a jsou ně výběrová řízení. Vždy jsem dostal poptávku přímo z Bruselu a tam jsou tvrdé podmínky, uvedl Caspar.

Článek

Vaše společnost patří mezi nejvýznamnější poskytovatele audiovizuální (AV) a tlumočnické techniky ve střední Evropě. Kolik jste si účtovali například za bratislavský summit Bush–Putin v roce 2005?

Celá technika tehdy stála 670 tisíc slovenských korun, tedy v přepočtu asi 23 tisíc eur. Jednalo se o kompletní servis tlumočnické techniky a AV techniky.

Společnost Promopro vyfakturovala za technické zajištění neformálního dvoudenního setkání ministrů spravedlnosti a vnitra EU úřadu vlády celkem přes 90 miliónů Kč. Technická pohotovost na telefonu měla stát přes 600 000 Kč, přičemž další mnohasettisícovou částku fakturovalo Promopro za pohotovostní technické jištění přímo na místě. Jsou tyto částky z vašeho pohledu přiměřené?

Nebudu se vyjadřovat k naší konkurenci. Jak jsem již řekl, my jsme celý velký summit Bush–Putin udělali za výrazně nižší cenu. K zajištění celé akce jsme potřebovali celkem 20 vyškolených techniků, přičemž na telefonu zajišťovalo pohotovost asi jen pět lidí.

Kolik jste si za tyto techniky účtovali?

Za jeden den 200 až 300 eur, jednalo se o špičkové techniky v daném oboru.

Stalo se v jiné členské zemi EU, aby zakázku na ozvučení celého předsednictví získala firma bez řádného výběrového řízení?

To nevím, myslím si, že to ani nejde. Já jsem vždy dostal poptávku přímo z Bruselu a tam jsou tvrdé podmínky a vyhraje vždy ten nejlepší a také nejlepší cena, protože technika je teď u všech firem na stejné úrovni a dovoluji si říct, že na vysoké úrovni. V Česku patří mezi špičku například AV Media, T Servis, San Servis, Konfest, Contest.

Jak to bylo v případě vámi zajišťovaného summitu Bush–Putin?

Na tento summit bylo velmi přísné výběrové řízení a tím, že na Slovensku jsou špičkové kongresové společnosti, které mají tlumočnickou techniku a AV techniku, bylo to těžké. Nakonec vyhrál ten nejlepší, i cena rozhodla, celé výběrové rízení bylo košer.

Byl o zakázku v rámci českého předsednictví mezi firmami z branže zájem?

Stoprocentně ano, a velký, protože kongresů a konferencí ubývá a všechny společnosti si váží každé zakázky.

Jaké jsou vaše současné aktivity?

Nyní se profilujeme jako kongresový operátor pro celou Evropu. Například se chceme stát kongresovým operátorem na Mallorce v Palmě de Mallorca, kde se staví největší kongresové centrum v Evropě.

Ve veřejných zdrojích lze dohledat, že jste kdysi ve firmě Promopro působil jako jednatel. Jak jste s ní přišel do styku a proč jste se s ní posléze rozloučil?

Ano, byl jsem padesátiprocentním spolumajitelem společnosti Promopro Slovakia. Být součástí této firmy byla pro mě velká zkušenost a velké ponaučení. Více se k tomu v tuto chvíli nechci vyjadřovat.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám