Čínská firma China Overseas Engineering Group hodlá tuto část dálnice postavit až dvakrát levněji, než by za ni inkasovalo polské ředitelství dálnic a silnic (GDDKiA). Číňané nabídli realizaci za méně než 1,3 miliardy zlotých (asi 8,1 miliardy korun), zatímco GDDKiA požadovalo 2,9 miliardy zlotých (asi 18 miliard korun).

V prognózách se počítá, že stavba bude v provozu do zahájení fotbalového mistrovství Evropy ve fotbale v roce 2012, které Polsko pořádá společně s Ukrajinou.

Podle Marka Michałowského, předsedy Polského svazu zaměstnavatelů ve stavebnictví, byly ceny za nabídnuté kontrakty tak nízké, že je v místních podmínkách nešlo realizovat. Podle něj byl výběr čínské společnosti chyba, neboť problémy nastanou se stavebními materiály a stroji.

Pro čínskou firmu jde o prestižní záležitost, jejíž úspěšná realizace by jí měla dopomoci vstoupit na evropský kontinent, pokud jde o stavbu pozemních komunikací.

Od příchodu Číňanů na český trh si dost slibuje i ministr dopravy Vít Bárta (VV), který by díky nim rád snížil cenu dopravních staveb. Otestovat jejich „schopnosti“ by se podle Bárty mohly na několikakilometrovém pilotním projektu. V listopadu kvůli tomu vedl v Praze rozhovory s čínským velvyslancem.