Ze tří největších společností v oblasti telekomunikací investoval do reklamy nejvíce Vodafone Czech Republic. V loňském roce nakoupil reklamní a inzertní plochy za více než 1,1 miliardy korun.

Vodafone jako jediný překročil hranici jedné miliardy korun. Jeho nejvýznamnější konkurenti zůstali ve výdajích do reklamy o něco skromnější. T-Mobile Czech Republic proinzeroval 774,3 miliónů korun a Telefónica O2 ČR 647,9 miliónů korun. Společně tak investice společností Vodafone, T-Mobile a Tefefónica tvoří téměř 93 % výdajů na reklamu z celého telekomunikačního segmentu, připomíná společnost Admosphere.

Své zákazníky se v roce 2010 snažili čeští operátoři oslovit zejména prostřednictvím televize. Vodafone nakoupil televizní prostor za více než půl miliardy korun, Telefónica O2 a T-Mobile do televize investovaly každý po jedné třetině miliardy.

Kampaň se Smrčky přišla na desítky miliónů

„Komunikujeme intenzivněji než naše konkurence také kvůli tomu, že zatím nemáme tolik prodejen v regionech, a potřebujeme tedy být nablízku svým klientům alespoň komunikací,“ uvedla pro Novinky Alžběta Weinfurtová z PR oddělení společnosti Vodafone s tím, že jak bude narůstat počet prodejen, bude postupně klesat investice do reklamy.

„Celkové produkční i mediální náklady na vánoční reklamní kampaň se Smrčky se pohybovaly v řádu desítek miliónů korun. Produkce byla v tomto případě náročnější, protože kampaň měla rekordních 15 dílů,“ doplnila Weinfurtová.

Top 10 zadavatelů reklamy v oblasti telekomunikace za rok 2010
zadavatel
investice (v Kč)
Vodafone Czech Republic1 102 377 856
T-Mobile Czech Republic
774 310 960
Telefónica O2 ČR
647 991 186
UPC Česká republika
112 415 112
TradeTec
14 165 216
MobilKom
10 500 081
Czech info
6 082 571
ASTRA
5 512 955
Media Vision
2 866 240
Asociace provozovatelů mobilních sítí
1 392 132
Zdroj: Admosphere