Článek
„Po této zkoušce budou ještě probíhat zkušební jízdy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích a následným vydáním průkazů způsobilosti Drážním úřadem pak bude lokomotiva připravena do provozu,“ informoval Ondrůj s tím, že jde o první lokomotivu z celkového počtu devíti, které budou následně využívány pro vlaky InterCity RegioJet na trase mezi Prahou a Ostravskem.
Do doby pravidelného provozu na dálkových vlacích IC RegioJet budou lokomotivy podle mluvčího využity pro provoz u dalších dopravců.
Škodovky z Itálie
Lokomotivy zakoupila společnost RegioJet od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi provozoval osobní dopravu v oblasti Milána. Jedná se o lokomotivy vyrobené plzeňskou Škodovkou a vycházející z československé typové řady 163.
V těsném závěsu za první lokomotivou projde schvalovacím procesem druhá lokomotiva. Do provozu by pak obě měly být nasazeny do konce března. „Průběžně jsou rozpracovány tři až čtyři lokomotivy. Další pak budou následovat podle harmonogramu dodávek, což odpovídá tempu přibližně dvě lokomotivy měsíčně,“ dodal Ondrůj.