Ředitel aerolinek All Nippon Airlines, která měla stroje dostat už během prvního čtvrtletí, uvedl, že společnost má velké problémy se zpožděním.

Boeing je pod tlakem, aby zahájil dodávky strojů, na které má 847 objednávek.

Má jít o nejekonomičtější a nejekologičtější dopravní letadlo pro 210 až 250 cestujících, které bude stá 202 milióny dolarů. Přispěla k tomu jak vytříbená aerodynamika umožňující stálý let vysokou subsonickou rychlostí 900 kilometrů za hodinu, tak využití moderních kompozitních materiálů, které jsou lehčí a pevnější než tradiční.

Boeing 787 ale pronásledují technické problémy. Poslední se objevil na počátku listopadu, kdy musel stroj předčasně přistát, protože na jeho palubě vypukl požár. [celá zpráva]

V září se zase za letu objevil problém u jednoho z motorů Rolls-Royce. Do vzduchu se stroj dostal až v roce 2009, i když původně měla All Nippon Airlines objednané Boeingy 787 dostat už v roce 2008. [celá zpráva]

I zpoždění jeho dodávek přispělo k tomu, že Boeing prohrává boj o zákazníky s Airbusem. [celá zpráva]

Typ 787 je pro Boeing klíčový, je to první zcela nové letadlo od roku 1995, kdy Boeing přišel s typem 777. Dreamliner by měl nahradit dálkové Boeingy 767.