NSF se má podle dostupných informací od října vyrábět v Bratislavě, a to pod koncernovými značkami Volkswagen, Škoda, Seat a možná i Audi. Počátkem příštího roku by se nejmenší škodovka měla objevit na evropských trzích a s půlročním zpožděním i v Rusku. Cena by prý neměla převýšit 7000 eur (asi 170 000 korun), ale ruská cena ještě nebyla stanovena.

K základní ceně miniškodovky se ovšem bude muset připočíst clo ve výši 30 procent a náklady na přepravu. Z toho důvodu se pak škodovácký vůz dostane na úroveň mnohem větších vozů se silnějšími motory, jako jsou například Lada Kalina a Priora či Renault Logan.

Koncern Volkswagen prý časem počítá i s montáží ve svém ruském závodu v Kaluze, což však zástupci tohoto závodu popírají.

Rusové jsou jiní, jde jim hlavně o cenu

Zatímco evropští zákazníci jsou ochotni si za malý vůz připlatit, protože počítají s nižší spotřebou, v Rusku je klíčovým faktorem při výběru auta cena, a ne úspornost a ekologie, upozornil analytik poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers Stanley Root.

Naopak podle vedoucího ruského zastoupení Škody Auto Petra Janeby má uvedení minivozu na ruský trh smysl, nikoli jako konkurenta nejlacinějších aut, ale jako druhého auta v rodinách vzmáhající se střední třídy. Pokud jde o prodej, jako maximum vidí Janeba pět tisíc aut ročně.

Škoda Auto loni v Rusku prodala 45 631 vozů, o 38 procent více než v předchozím roce. Letos by Janeba chtěl zvýšit tržní podíl z 2,6 procenta na tři procenta, což by představovalo přibližně 70 000 škodovek. Z nyní nabízených modelů je v Rusku nejpopulárnější Octavia.