„Podle údajů, které máme k dispozici, se na internetu v roce 2010 prodalo zboží za 33 miliard korun. V roce 2011 se dá očekávat další nárůst prodeje,“ informoval výkonný ředitel APEK Jan Vetyška s tím, že úspěšná byla zejména loňská předvánoční sezona, kdy internetovým obchodům vzrostl obrat meziročně v průměru o 40 procent.

Obliba internetových obchodů v posledních letech v Česku rychle roste, přičemž lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku, oblečení, knihy či kosmetické výrobky. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Na internetu elektronika i nábytek

Počet internetových obchodů se stále zvyšuje a na internet v poslední době zamířily i specializované obchodní řetězce, které dosud v Česku provozovaly pouze kamenné prodejny. Internetové obchody provozují například prodejci spotřební elektroniky Datart či Electro World.

Na internetu je k dostání už i nábytek. Internetový obchod zprovoznila síť prodejen Asko Nábytek a letos na jaře plánuje vstoupit na internet také konkurenční firma Sconto Nábytek. Internetový obchod připravují i prodejny se sportovním zbožím Hervis.

Internet má při prodeji zboží stále větší význam. Češi na internetu podle údajů společnosti GfK Czech nakupují například už zhruba pětinu technického zboží včetně spotřební elektroniky, což je více než v ostatních evropských zemích.