„Závody v Mladé Boleslavi a v Kvasinách mají velkou perspektivu a počítáme s jejich rozšiřováním a s investicemi do nich,“ mluvil na pondělním setkání s novináři předseda představenstva Vahland o vizích firmy a budoucnosti dvou závodů, ale Vrchlabí vynechal.

Přesto s ním automobilka počítá, zda pro výrobu motorů nebo jiných součástek a kdy tu výroba aut skončí, to zatím Vahland neupřesnil.

„Zatím nebudeme konkrétní. V tuto chvíli máme pro Vrchlabí zajištěný program tím, že se tam přesunuje výroba modelu Roomster. Jisté je, že tady chceme zachovat zaměstnanost. To je pro tento region velmi důležité,“ ujistil Vahland bez dalších podrobností, pouze podotkl, že ve Vrchlabí jsou vyšší výrobní náklady než v mladoboleslavském a kvasinském závodě.

Jeho slova potvrdil i šéf odborů v automobilce Povšík. „Krizový moment nastal, když se rozhodlo, že se ve Vrchlabí nebude vyrábět malý vůz Up, který získal závod v Bratislavě. V tu chvíli bylo jasné, že sem nepůjdou investice a vypadá to špatně,“ řekl Právu Povšík.

Počet kmenových zaměstnanců ve Škoda Auto (k 31. 12. daného roku)
Závodrok
 2007200820092008/2009
Vrchlabí120511331050- 7,3%
Kvasiny280626992895+ 7,3%
Mladá Boleslav195481979018886- 4,6%
Zdroj - Výroční zpráva Škoda Auto

Počet zaměstnanců ve Vrchlabí rok od roku klesal. Na konci roku 2007 tady pracovalo přes 1205 lidí, na konci minulého roku o 155 méně. Teď by podle Povšíka naopak měl závod zase nějaké lidi přijmout.

Po ukončení výroby modelu Octavia Tour první generace má teď výrobní kapacitu vyplnit Roomster, který se sem přesunuje z Kvasin. V Kvasinách se tím uvolňuje prostor pro mnohem žádanější modely Yeti a Superb. Kromě Roomsteru se ve Vrchlabí vyrábí i Octavia.

„Dokonce se teď při náběhu Roomstera počítá s třísměnným provozem a měli bychom kolem stovky nových zaměstnanců přijmout. Teď je tam asi 1070 lidí,“ dodal předseda Povšík, podle něhož se má do konce roku 2012 rozhodnout, jaké komponenty se ve Vrchlabí v následujících letech budou vyrábět.

Automobilka s novým vedením zažívá podstatné změny. Chystají se dva nové modely, jeden menší než Fabia a druhý velikostí zařazený mezi Fabií a Octavií. Stále také zaznívá záměr vyrábět v budoucnu přes milión aut ročně, ovšem celosvětově a s velkým důrazem na Čínu a asijské výrobní závody.