Článek
Ostatní firmy si oproti Škodovce počínaly při investicích do reklamy o více než 100 miliónů korun „šetrněji“. Na dalších příčkách se umístily společnosti Ford (256 miliónů korun) a Peugeot (244 miliónů korun).
Podle Admosphere lákají výrobci a prodejci motorových vozidel své zákazníky především prostřednictvím televize a tisku.
Celkově segment motorových vozidel v období od začátku ledna do konce října vynaložil na reklamu 3,445 miliardy korun. Z této částky padlo 2,64 miliardy korun na investice do televizní reklamy nebo do reklamy v tisku. Ostatní mediatypy pohltily 805 miliónů korun reklamních investic, jak uvedla Admosphere.
Škoda Auto byla podle statistiky Svazu dovozců automobilů do října nejprodávanější na trhu. Druhý skončil Ford a na dalších místech se umístily Volkswagen, Renault a Hyundai.
Investice do reklamy jednotlivých automobilek (leden až říjen 2010) | |
---|---|
společnost | investice (v Kč) |
Škoda Auto | 385 701 077 |
Ford Motor Company | 256 119 913 |
Peugeot Česká republika | 244 101 250 |
Hyundai Motor Czech | 225 191 033 |
Renault Česká republika | 223 727 751 |
Import Volkswagen Group | 208 871 900 |
Citröen Česká republika | 208 697 745 |
Kia Motors Czech | 202 416 361 |
Toyota Motors Czech | 179 539 739 |
General Motors Southeast Europe | 141 435 814 |
Zdroj: Admosphere |